Szennyeződés lerakódás a motorban
A belső égésű motorokra jellemző a "kokszosodás". A jelenség mind a dízel, mind a benzines motoroknál elkerülhetetlen. A kopás és a korrózió mellett ez a motorok harmadik nagy mumusa.
A motor égésterének egész felületén előfordulhat salakos, szenes lerakódás. Tipikusan ki szokott alakulni a dugattyúgyűrű hornyában, a dugattyú felületén, ezáltal csökkentve az égéstér térfogatát, a kompressziót és végeredményben a teljesítményt.
Minden olyan alkatrészen megjelenhet, amelyeket a kipufogógáz érint, mint a szívócsonk, szelepek vagy a gyújtógyertya elektródája. A gyertya esetében a gyújtás pontatlanná válik, ami a motor remegését okozhatja.
Jellemző, hogy az egyébként is nehezen tisztítható felületeken gyűlik össze, peremeknél, sarkoknál. Típustól és körülményektől függően már 1-2 éves használat, néhány ezer kilométer megtétele után számolnunk kell vele, éppen a városi használat (sűrűn megtett rövid távok) esetén a legjellemzőbb.
Ismerősek ezek a problémák?
- a motor nehezebben indul, mint korábban (különösen hidegben)
- lomha, dinamikátlan
- ingadozik az alapjárat
- növekszik az olaj- és üzemanyagfogyasztás
- az autó "rángat", romlik a vezetési élmény
- egyre zajosabb és a kipufogó is jobban füstöl, kormol
Ha tapasztalja bármelyiket a fentiek közül, valószínűleg az Ön járművében is visszafogja a teljesítményt a lerakódás.
Ezek a szennyeződések nem láthatók, ezért sok esetben nem is gondolná az ember, hogy az ő járművében ilyen probléma előfordulhat. Az autó saját diagnosztikai eszközei ezt nem jelzik ki sajnos.
Ha viszont a probléma nincs kezelve, akkor a felgyülemlő szennyeződés további, még súlyosabb esetekhez vezethet (pl hajlamos nagyobb darabokban leválni és további károkat okozni a motortérben). Ismerve az alkatrészek árait és a szervizek munkaóra díjait, a lerakódások hosszabb távon jelentős anyagi kárt tudnak okozni a folyamatosan romló vezetési élmény mellett.
A megoldás: Gaintop carbon tisztítás
Az innovatív eljárás lényege, hogy a levegőszűrőnél csatlakoztatott csövön keresztül hidrogéngázt juttatunk a motortérbe. Ez a rendszerbe kerülve rendkívül magas hőmérsékleten ég, aminek köszönhetően a szénalapú lerakódások szublimálnak, eltűnnek a motor felületéről és végül a kipufogón keresztül távoznak.
A Gaintop carbon tisztító eljárás az elektrokémia elvén alapul. Víz bontásából állít elő HHO gázt, amit a szívócsonkra csatlakoztatott rendszeren keresztül a motortérbe vezetünk. A hidrogén egy környezetbarát, rendkívül intenzíven égő gáz, aminek az égése nagyon magas hőfokot eredményez.
A tisztítás folyamata:
- A jármű szívócsonkjára csatlakoztatjuk a rendszert
- Elindítjuk a járművet - elegendő az alapjárat!
- A rendszerhez tartozó kontroll panelen kiválasztjuk a megfelelő üzemmódot
- Akár 20 perc alatt mérhető, érezhető eredményt kapunk (hosszabb kezelésekre is van lehetőség)
Ezen a hőmérsékleten a szénalapú szennyeződések szublimálnak, légnemű formában távoznak a motortérből. Más, vegyi tisztító berendezéseknél maradhatnak nehezen hozzáférhető helyek (sarkok, peremek), ahol a tisztítószer nem tudja kellő hatékonysággal eltávolítani a szennyeződést. A Gaintop technológiával ez is lehetővé válik, köszönhetően az extrém hőmérsékletnek.
Technológia | Gaintop karbontisztítás | Habos tisztítás |
Időtartam/alkalom | 30 perc | 60 perc |
Működés | Nem kell szétszerelni a motort, csak csatlakoztatni a csövet. Minden motornál működik. | Egy óráig tart szétszerelni a motort. Nem minden jármű motorján megoldható. |
Szén eltávolító hatás | Megtisztítja a motor égésterének felületét, a gyújtógyertyát és annak csúcsát, oxigénérzékelőt, további alkatrészeket. | Kézi szétszerelés, sok időt igényel, a gyújtógyertyát külön kell tisztítani. |
Vegyi anyagok | Teljes égés, nem sérül az olajtömítés. | A kémiai anyagok nem alkalmasak hosszú távú használatra. |
Környezetvédelem | Zöld technológia, nincs szennyezés, alacsony szén energia felhasználás. | Levegőszennyezést növeli, veszélyes kémiai anyagokat tartalmazó szennyvíz keletkezik, amit utána kezelni kell. |
Gyors, tiszta és univerzális
A rendszerünk az összes szennyeződés 85-90%-át el tudja távolítani, már egy kezeléssel. A motor belső terét a motor szétszerelése nélkül tudjuk kitisztítani, ráadásul már egy 20 perces kezelés is látványos eredményt hoz.
A tisztítás tehát nem rabolja az idejét, érdemes 1-2 évente elvégezni a beavatkozást, hogy járműve minél tovább maximális hatékonysággal működhessen. Nem csak személyautónál alkalmazható, teherautók, traktorok motorjainál is hatékony megoldás.