Szennyeződés lerakódás a motorban

A belső égésű motorokra jellemző a "kokszosodás". A jelenség mind a dízel, mind a benzines motoroknál elkerülhetetlen. A kopás és a korrózió mellett ez a motorok harmadik nagy mumusa.

A motor égésterének egész felületén előfordulhat salakos, szenes lerakódás. Tipikusan ki szokott alakulni a dugattyúgyűrű hornyában, a dugattyú felületén, ezáltal csökkentve az égéstér térfogatát, a kompressziót és végeredményben a teljesítményt.

Minden olyan alkatrészen megjelenhet, amelyeket a kipufogógáz érint, mint a szívócsonk, szelepek vagy a gyújtógyertya elektródája. A gyertya esetében a gyújtás pontatlanná válik, ami a motor remegését okozhatja.

Jellemző, hogy az egyébként is nehezen tisztítható felületeken gyűlik össze, peremeknél, sarkoknál. Típustól és körülményektől függően már 1-2 éves használat, néhány ezer kilométer megtétele után számolnunk kell vele, éppen a városi használat (sűrűn megtett rövid távok) esetén a legjellemzőbb.

Ismerősek ezek a problémák?

  • a motor nehezebben indul, mint korábban (különösen hidegben)
  • lomha, dinamikátlan
  • ingadozik az alapjárat
  • növekszik az olaj- és üzemanyagfogyasztás
  • az autó "rángat", romlik a vezetési élmény
  • egyre zajosabb és a kipufogó is jobban füstöl, kormol

Ha tapasztalja bármelyiket a fentiek közül, valószínűleg az Ön járművében is visszafogja a teljesítményt a lerakódás.

Ezek a szennyeződések nem láthatók, ezért sok esetben nem is gondolná az ember, hogy az ő járművében ilyen probléma előfordulhat. Az autó saját diagnosztikai eszközei ezt nem jelzik ki sajnos.

Ha viszont a probléma nincs kezelve, akkor a felgyülemlő szennyeződés további, még súlyosabb esetekhez vezethet (pl hajlamos nagyobb darabokban leválni és további károkat okozni a motortérben). Ismerve az alkatrészek árait és a szervizek munkaóra díjait, a lerakódások hosszabb távon jelentős anyagi kárt tudnak okozni a folyamatosan romló vezetési élmény mellett.

A megoldás: Gaintop carbon tisztítás

Az innovatív eljárás lényege, hogy a levegőszűrőnél csatlakoztatott csövön keresztül hidrogéngázt juttatunk a motortérbe. Ez a rendszerbe kerülve rendkívül magas hőmérsékleten ég, aminek köszönhetően a szénalapú lerakódások szublimálnak, eltűnnek a motor felületéről és végül a kipufogón keresztül távoznak.

A Gaintop carbon tisztító eljárás az elektrokémia elvén alapul. Víz bontásából állít elő HHO gázt, amit a szívócsonkra csatlakoztatott rendszeren keresztül a motortérbe vezetünk. A hidrogén egy környezetbarát, rendkívül intenzíven égő gáz, aminek az égése nagyon magas hőfokot eredményez.

A tisztítás folyamata:

  1. A jármű szívócsonkjára csatlakoztatjuk a rendszert
  2. Elindítjuk a járművet - elegendő az alapjárat!
  3. A rendszerhez tartozó kontroll panelen kiválasztjuk a megfelelő üzemmódot
  4. Akár 20 perc alatt mérhető, érezhető eredményt kapunk (hosszabb kezelésekre is van lehetőség)

Ezen a hőmérsékleten a szénalapú szennyeződések szublimálnak, légnemű formában távoznak a motortérből. Más, vegyi tisztító berendezéseknél maradhatnak nehezen hozzáférhető helyek (sarkok, peremek), ahol a tisztítószer nem tudja kellő hatékonysággal eltávolítani a szennyeződést. A Gaintop technológiával ez is lehetővé válik, köszönhetően az extrém hőmérsékletnek.

Technológia Gaintop karbontisztítás Habos tisztítás
Időtartam/alkalom 30 perc 60 perc
Működés Nem kell szétszerelni a motort, csak csatlakoztatni a csövet. Minden motornál működik. Egy óráig tart szétszerelni a motort. Nem minden jármű motorján megoldható.
Szén eltávolító hatás Megtisztítja a motor égésterének felületét, a gyújtógyertyát és annak csúcsát, oxigénérzékelőt, további alkatrészeket. Kézi szétszerelés, sok időt igényel, a gyújtógyertyát külön kell tisztítani.
Vegyi anyagok Teljes égés, nem sérül az olajtömítés. A kémiai anyagok nem alkalmasak hosszú távú használatra.
Környezetvédelem Zöld technológia, nincs szennyezés, alacsony szén energia felhasználás. Levegőszennyezést növeli, veszélyes kémiai anyagokat tartalmazó szennyvíz keletkezik, amit utána kezelni kell.

Gyors, tiszta és univerzális

A rendszerünk az összes szennyeződés 85-90%-át el tudja távolítani, már egy kezeléssel. A motor belső terét a motor szétszerelése nélkül tudjuk kitisztítani, ráadásul már egy 20 perces kezelés is látványos eredményt hoz.

A tisztítás tehát nem rabolja az idejét, érdemes 1-2 évente elvégezni a beavatkozást, hogy járműve minél tovább maximális hatékonysággal működhessen. Nem csak személyautónál alkalmazható, teherautók, traktorok motorjainál is hatékony megoldás.

Szabaduljon meg a motor szennyeződéseitől környezetbarát módon. Írjon nekünk e-mailben vagy a lenti üzenetküldővel, hívjon bennünket a +36 20 211 82 22-as számon, kérje árajánlatunkat!